Pe zi ce trece, tehnologia este din ce in ce mai prezenta in vietile noastre, fie ca vorbim de educatie, socializare, cumparaturi, chiar si alimentatie.
Pentru prima data in Romania, Carrefour va aplica tehnologia blockchain in sectorul alimentar, consolidandu-si astfel strategia Act for Food. Se doreste prin asta inregistrarea trasabilitatii tuturor criteriilor de calitate si siguranta alimentara pe care produsele Filiera Calitatii trebuie sa le respecte.
Asadar, fiecare actor din lantul de aprovizionare (fermieri, ambalatori, distribuitori) va furniza informatiile de care este responsabil pentru fiecare lot de produse prezent pe rafturile Carrefour. Primul produs pentru care s-a aplicat aceasta tehnologie sunt ouale provenite de la Ferma Rojiste, din judetul Dolj.
Ce se intampla concret? Pe ambalajul oualor apare un cod QR. Odata scanat, clientul ajunge pe pagina dedicata produsului, iar dupa introducerea numarului lotului (vizibil tot pe ambalaj) va afla informatii despre locatia si numele fermei sau al fermierului, informatii veterinare despre gainile care au facut ouale, cu ce au fost hranite, cum au fost crescute, data ambalarii oualor, etc..
Gabriela Radulescu, Director Calitate Carrefour Romania, a declarat ca aceasta tehnologie le permite sa auditeze in timp real aplicarea criteriilor de calitate si siguranta alimentara si sa gestioneze rapid orice retragere de pe piata a unui produs neconform.
Iata cum, folosindu-ne doar de telefonul mobil, putem afla toate informatiile necesare in procesul de achizitionare a produselor alimentare, ajutandu-ne sa luam deciziile cele mai bune.
Sursa: https://www.forbes.ro/premiera-pentru-sectorul-alimentar-carrefour-romania-implementeaza-tehnologia-blockchain-211673?mc_cid=572c06b91c&mc_eid=211262f571