Lupta impotriva schimbarilor climatice, mai importanta ca niciodata

Publicat de

Rezilienta Agriculturii a fost testata de COVID, facand ca lupta impotriva schimbarilor climatice sa fie mai importanta ca niciodata, mentioneaza Grupul Syngenta

Comunicat de Presa

Basel, Elvetia / 30 iunie 2020

  • Conform Sondajului Ipsos MORI: 72% dintre fermieri sunt ingrijorati in legatura cu impactul pe care schimbarile climatice il vor avea asupra capacitatii lor de a cultiva produse agro-alimentare in urmatorii cinci ani;
  • In Europa, 46% dintre fermieri precizeaza ca presiunea suplimentara a pandemiei cu noul coronavirus le-a afectat substantial activitatea;
  • Erik Fyrwald, CEO-ul Grupului Syngenta, lanseaza noul Good Growth Plan si precizeaza ca agricultura post-Covid are nevoie de inovatie accelerata pentru a se reface mai usor si pentru a combate schimbarile climatice.

Conform unui sondaj global realizat de Grupul Syngenta la care au participat fermieri cheie sau cu suprafete insemnate din SUA, Franta, China, Brazilia, India si de pe tot teritoriul Africii, s-a constatat ca 72% dintre acestia sunt ingrijorati de impactul pe care schimbarile climatice il vor avea asupra productiei agricole, asupra sanatatii animalelor si capacitatii acestora de a face afaceri in urmatorii cinci ani.

Fermierii de pretutindeni au fost nevoiti sa faca fata unei situatii de neegalat din cauza pandemiei Covid-19. Un sondaj separat la care au participat fermierii europeni a constatat ca 46% dintre acestia au declarat ca afacerile lor au fost afectate in mod semnificativ de pandemia de coronavirus. Cu toate acestea, 53% au declarat ca schimbarile climatice raman prioritatea imediata, iar 63% au fost de acord ca schimbarile climatice vor avea un impact mai mare asupra activitatii lor decat Covid-19 in urmatorii cinci ani.

Grupul Syngenta a lansat astazi noul sau Good Growth Plan, plasand lupta impotriva schimbarilor climatice si a pierderii biodiversitatii in centrul redresarii agriculturii in urma efectelor economice si sociale ale restrictiilor Covid-19.

Noul Good Growth Plan include noi angajamente curajoase pentru a reduce amprenta de carbon a agriculturii si pentru a ajuta fermierii sa faca fata conditiilor meteorologice extreme cauzate de schimbarile climatice.

Erik Fyrwald, CEO-ul Grupului Syngenta, a declarat: „De la lansarea sa, principiile si prioritatile Good Growth Plan au devenit profund integrate in modul in care ne desfasuram businessul in Syngenta. Planul era desigur, doar inceputul.

Pandemia de coronavirus a evidentiat fragilitatea ecosistemului agricol. Ca si pandemia, schimbarile climatice reprezinta o amenintare inevitabila ce trebuie adresata inainte de a fi prea tarziu. Asa cum economia si agricultura incep sa se recladeasca odata cu reducerea treptata a restrictiilor Covid-19, trebuie sa sprijinim fermierii in vederea redresarii acestora, punand lupta impotriva schimbarilor climatice si a pierderii biodiversitatii in centru.”

Sondajul realizat de Ipsos MORI pentru Grupul Syngenta a constatat ca mai mult de patru din cinci fermieri cred ca schimbarile climatice au avut cel putin un impact asupra capacitatii lor de a produce hrana si majoritatea (59%) au crezut ca prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, fermele lor ar fi mai stabile sau mai competitive din punct de vedere financiar.

Astazi, Grupul Syngenta dezvaluie ca a atins sau si-a depasit toate obiectivele stabilite din Good Growth Plan, lansat initial in 2013, inclusiv readucerea intr-o stare buna a peste 14 milioane de hectare de teren agricol aflate intr-o stare avansata de degradare si imbunatatirea biodiversitatii pe mai mult de 8 milioane de hectare de teren agricol.

In cadrul noului Good Growth Plan, Grupul Syngenta se angajeaza sa investeasca 2 miliarde de dolari in agricultura durabila pana in 2025 si sa aduca pe piata doua descoperiri tehnologice in fiecare an. Angajamentele specifice din noul plan sunt impartite in patru domenii:

  • Accelerarea inovatiei pentru fermieri si natura
  • Depunerea eforturilor pentru o agricultura neutra din punctul de vedere al emisiilor de dioxid de carbon
  • Ajutorarea oamenilor pentru a ramane in siguranta si sanatosi
  • Parteneriatul pentru impact

Planul include angajamentul de a reduce intensitatea emisiilor de dioxid de carbon ale operatiunilor sale cu 50% pana in 2030 pentru a veni in sprijinul obiectivelor Acordului de la Paris privind schimbarile climatice. Angajamentul Syngenta a fost validat si aprobat de Initiativa privind obiectivele bazate pe stiinta (SBTi). De asemenea, Grupul Syngenta s-a raliat recent la Angajamentul SBTi de a preveni cresterea globala a temperaturii de peste 1,5 grade.

Alexandra Brand, Chief Sustainability Officer in cadrul Grupului Syngenta a spus: „Cand vorbim cu fermierii, observam ca acestia sunt primii care sunt afectati de schimbarile climatice si de pierderea biodiversitatii. Acum restrictiile Covid ar putea avea, de asemenea, efecte de lunga durata asupra sectorului alimentar si agricol.

De aceea, investitiile semnificative in inovare pe care le vedeti in noul Good Growth Plan sunt necesare pentru a lupta impotriva schimbarilor climatice si pentru a asigura un sistem alimentar care sa functioneze in armonie cu natura.”

Un exemplu care demonstreaza profunzimea angajamentului pe care Grupul Syngenta il realizeaza, este anuntul unui parteneriat cu reteaua Solidaridad. Obiectivul sau este implementarea solutiilor sustenabile la scara care confera abilitatea comunitatilor agricole sa obtina securitatea alimentara intr-un numar de regiuni in curs de dezvoltare. Un astfel de proiect este axat pe cafeaua din Columbia, care isi propune sa ajute micii producatori sa-si creasca veniturile cu 25% prin combarea gandacului negru de cafea.

Heske Verburg, Directorul Executiv al retelei Solidaridad, precizeaza: „Noi credem ca standardul ar trebui sa fie productia agricola sustenabila. Parteneriatul nostru cu Syngenta isi propune sa sprijine fermierii din tarile in curs de dezvoltare pentru a-si imbunatati nivelul de trai, producand in acelasi timp in echilibru cu natura. Produsele Syngenta sunt o realitate zilnica pentru multi fermieri din intreaga lume; parteneriatul nostru va oferi perspective importante privind realizarea unei productii sustenabile la scara.

Aceasta este in plus la un parteneriat deja consacrat cu The Nature Conservancy anuntat in Octombrie 2019 privind proiectul Reverte din Brazilia, care are ca scop regenerarea in urmatorii 5 ani a 1 milion de hectare de terenuri agricole degradate.

Jennifer Morris, Directorul Executiv al The Nature Conservancy, a declarat: „Schimbarile climatice si pierderea biodiversitatii, impreuna cu cererea din ce in ce mai mare pentru produse alimentare, determina presiuni din ce in ce mai mari asupra planetei si erodeaza productivitatea si rezilenta fermelor, islazurilor si a locurilor de pescuit din intreaga lume. Impactul Covid-19 face ca adresarea acestor provocari sa fie si mai urgenta. Inversarea acestor realitati ingrijoratoare vor necesita colaborarea pe diferitele sectoare pentru gasirea solutiilor inteligente, scalabile, care sa asigure un viitor in care oamenii si natura sa prospere. TNC recunoaste rolul producatorilor agricoli din intreaga lume in construirea de solutii si este incantat sa colaboreze cu Grupul Syngenta in scopul ambitios de identificare a unui sistem alimentar care sa functioneze in parteneriat cu natura.”

Despre Grupul Syngenta

Grupul Syngenta este una dintre cele mai importante companii de inovare in domeniul agriculturii din lume, cu peste 250 de ani de activitate. Cei 48.000 de angajati din peste 100 de tari se straduiesc sa transforme agricultura prin produse si tehnologii avansate care joaca un rol esential in a permite lantului alimentar sa hraneasca lumea in siguranta, in mod sustenabil si cu respect pentru planeta noastra. Cu sediul social in Elvetia si cu capital chinezesc, Grupul  este format din patru unitati puternice de business – Syngenta Crop Protection cu sediul in Elvetia, Syngenta Seeds cu sediul in Statele Unite, ADAMA cu sediul in Israel si Syngenta Group China – care ofera modalitati in industrie de top pentru deservirea clientilor de pretutindeni.

Informatii de Contact

Media Relations Central Line: +41 61 323 23 23; media@syngentagroup.com

Head of Global Media Relations: Graeme Taylor – +41 79 309 20 68; graeme.taylor@syngenta.com

Protectia datelor este importanta pentru noi. Primiti aceasta publicatie in temeiul legal al articolului 6 alin. 1 lit. f din Regulamentul General privind Protectia Datelor (GDPR) („interes legitim”). Cu toate acestea, daca nu doriti sa primiti informatii suplimentare despre Grupul Syngenta, trebuie doar sa ne trimiteti un scurt mesaj informal si noi nu vom mai prelucra detaliile dvs. in acest scop. De asemenea, puteti gasi detalii suplimentare in declaratia noastra de confidentialitate.

Informare de Precautie privind Declaratiile Prospective

Prezentul document poate contine declaratii prospective, care pot fi identificate prin terminologie precum „expectanta”, „ar”, „va”, „potential”, „planuri”, „perspective”, „estimat”, „vizand”, „pe cale” si expresii similare. Astfel de declaratii pot fi supuse riscurilor si incertitudinilor care ar putea determina ca rezultatele reale sa difere semnificativ de aceste afirmatii. Pentru Grupul Syngenta, astfel de riscuri si incertitudini includ  riscuri legate de procedurile legale, aprobari de reglementare, dezvoltare de produse noi, cresterea concurentei, risc de credit pentru clienti, conditiile economice generale si de piata, conformarea si remedierea, drepturile de proprietate intelectuala, implementarea modificarilor organizationale, deprecierea imobilizarilor necorporale, perceptiile consumatorilor asupra culturilor si organismelor modificate genetic sau asupra produselor chimice pentru protectia culturilor, variatii climatice, fluctuatii ale cursului de schimb si / sau preturilor marfurilor, aranjamentele de aprovizionare din sursa unica, incertitudinea politica, catastrofele naturale si incalcari ale securitatii datelor sau alte perturbari ale tehnologiei informatiilor. Grupul Syngenta nu isi asuma nicio obligatie de a actualiza declaratiile prospective pentru a reflecta rezultate reale, ipotezele modificate sau alti factori.

S-ar putea să te intereseze

Hot News